Uniikki Askel on harrastusluontoinen Facebook-sivu, jonka kautta voi tilata kengät omalla ideallaan kustomoituna esimerkiksi häihin, valmistujais- tai synttärilahjaksi, tansseihin, muihin juhliin tai vaikkapa ihan vain arkeen; sillä arki on aina juhlistamisen arvoista!

Jokainen uniikki kenkäpari kätkeekin sisälleen tarinan - ne kertovat kantajastaan ja tämän elämästä, mieltymyksistä, haaveista.. asioista, jotka ovat hänelle tärkeitä. Uniikeilla kengillä on ilo kopotella eteenpäin omalla, uniikilla elämän polulla!

Tämä blogi kertoo niin itse Uniikista Askeleesta, kuin myös ihmisen uniikeista askeleista yleensäkin. Meillä on jokaisella oma polkumme, jonka luomme itse, juuri tässä hetkessä. Kannustan kaikkia tavoittelemaan rohkeasti unelmiaan!

keskiviikko 28. joulukuuta 2016

Uusi vuosi 2017 lähestyy - katse kohti uusia unelmia!

Uusi vuosi on aina ollut yksi suosikkijuhlistani. Lapsena lähinnä rakettien, herkkujen, tinan valamisen ja erityisesti valvomisen vuoksi. Toki nämä kiehtovat yhä, mutta nykyään uusi vuosi on minulle lähinnä tärkeä rituaali, jonka ansiosta aloitan uuden vuoden optimistisena, täynnä haaveita.

Aina uuden vuoden lähestyessä nimittäin vietän paljon aikaa miettien kulunutta vuotta ja kaikkea, mitä sen aikana on tapahtunut. En juurikaan niitä asioita, jotka ovat menneet pieleen, vaan niitä, joissa olen onnistunut - unelmia, jotka olen saavuttanut. Muistelen, mitä uuden vuoden lupauksia tein viime vuoden puolella, ja mitä asioita toivoin uudelta vuodelta. Muistelen jopa hiukan taikauskoisesti, mitä valamani tina kertoi minulle viime vuonna. Näin siinä linnun, joka oli lähdössä lentoon oksalta. Nyt tuntuu, että kohtalo ei olisi osannut valita parempaa muotoa sille pikku tinakimpaleelle.

Kun kello lyö uuden vuoden päivänä 0.00, on paketissa vuosi, joka on täynnä iloisia tapahtumia, onnistumisia ja vastoinkäymisiä. Olen aina uskonut, että vastoinkäymiset ovat oppimisen paikkoja. Mikään tässä elämässä ei tuntuisi saavuttamisen arvoiselta, ellei tiellemme osuisi myös ongelmia. Samoin kuin valoa ei voisi olla ilman pimeyttä. Emme osaisi arvostaa sitä, minkä saavutamme, saati sitten sitä, mikä meillä jo on.

Tämän vuoden aikana on tapahtunut niin paljon. Olen aloittanut opinnot ammattikorkeakoulussa, vaikka en uskonut, että se olisi lainkaan mahdollista. Minulle nimittäin sanottiin pääsykokeissa, että suoriuduin kiitettävästi, mutta minun ei kannata toivoa liikoja, koska koulun ei ole minua pakko valita, koska minulla on jo amk-tutkinto alla. Niinpä en odottanut yhtään mitään, kun tieto hyväksymisestäni Seinäjoen Ammattikorkeakouluun Kulttuurituottajan (Visuaalinen tuottaja) linjalle saapui. Se tuntui täysin epätodelliselta - olin vihdoin päässyt opiskelemaan alaa, josta olen haaveillut jo vuosikausia. Syksyllä aloitin koulun, eikä intoni suinkaan ole laantunut, päin vastoin; töitä on riittänyt vaikka kuinka, mutta (melkein) joka tehtävän olen tehnyt erittäin mielelläni. :)



Lisäksi olen saanut uusia ystäviä, josta olen äärimmäisen kiitollinen. Minulla on aina ollut perheeni ja kihlattuni, mutta ystäviä minulla ei ole juuri ollut. Yksi viime vuoden tärkeimmistä lupauksistani olikin löytää uusi ystävä - ja minä onnistuin! Pelkästään se olisi riittänyt tekemään tästä vuodesta onnellisen.

Kaiken kukkuraksi harrastukseni kenkien maalauksen parissa on saanut todella tuulta alleen. Kevään ja kesän aikana tuunasin monet parit kenkiä, ja sain myös kunnian kuvittaa useat hääkengät! <3 Lisäksi voitin pelkoni ja lähdin mukaan Seinäjoen Käsityömessuille, mikä oli minulle suuri kokemus.  Olen aina ollut suhteellisen ujo, kun puhutaan vieraista ihmisistä. Kehityin noiden messujen aikana paljon, ja kuulin valtavasti ihania, kannustavia kommentteja! Olen kiitollinen jokaiselle asiakkaalleni ja niille, jotka ovat tukeneet minua sanallisesti. Olen iloinen siitä, että löytyy ihmisiä, jotka arvostavat aitoa käsityötä. Se antaa toivoa siitä, että kenties joku päivä Uniikista Askeleesta syntyy vielä jotakin suurempaa!



Olen äärimmäisen tyytyväinen tilanteeseeni. Tiedän työskennelleeni valtavasti saavutuksieni eteen, mutta tiedän myös, ettei kaikki ole ollut minun ansiotani. Minulla on ollut ihan tajuttomasti onnea matkassa. En tiedä mikä korkeampi voima on minua auttanut, mutta olen siitä todella kiitollinen. Tämä on ollut mahtava vuosi, ja odotan innolla seuraavaa!

Sinä joka luet tätä - kannustan sinua lähtemään rohkeasti tavoittelemaan unelmiasi, pelkäämättä epäonnistumisia. On olemassa polku meitä jokaista varten. Jokainen polku on täysin uniikki, kuten on myös kulkijansa. Älä anna muiden vaikuttaa suuntaan, johon lähdet kulkemaan. Kaikki on täysin sinusta itsestäsi kiinni, ja tulevaisuus luodaan nyt, juuri tässä hetkessä!

Ihanaa uutta vuotta 2017 jokaiselle. <3


1 kommentti:

Jätä kommentti, jos sinulla on mitä tahansa kysyttävää tai kerrottavaa! :)